|
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jméno a příjmení: Hana
Tillmanová Životopis: Od
roku 1997 se aktivně
věnuje
renesančnímu tanci, jako tanečnice a choreografka spolupracuje s
předními českými soubory historického tance. Vystudovala hudební vědu
na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze, v červnu 2014
dosáhla bakalářského stupně a v současné době pokračuje v doktorském
studiu. Tématem jejího výzkumu a disertační práce je rukopisný traktát
o tanci, jehož autorem je Evangelista Papazzone, taneční mistr Rudolfa
II.
Relevantní bibliografie: 1. Maestri di ballare aneb nejvýznamnější italští taneční mistři 16. století z pohledu Cesare Negriho a jeho sbírky Nuove Inventioni di Balli, seminární práce, FF UK Praha 2013. (dostupné zde) 2. Taneční mistr z pohledu Cesara Negriho a jeho sbírky Nuove inventioni di balli (1604). In: Clavibus unitis 3 (2014), p. 29-42. 3. Tanec v době rudolfinské. In: Harmonie 2015, č. 1, s. 3-4. 4. Dance in the Rudolfine era. In: Czech Music Quarterly, 2015, č. 4, s. 37-40. 5.Prolínání a nejednoznačnost pojmů "renesance" a "baroko" v taneční sféře. In: Sborník Replicon. Soubor vybraných přednášek z ročníků 2013-2016, Praha 2017, s. 35-37. 6.Traktát o tanečním umění. In: Harmonie, 2017, č. 11, s. 36-47. 7. O dvorných způsobech kavalírů rudolfinské doby. In: Clavibus unitis 6 (2017). |
|||||||||
Své komentáře a připomínky posílejte na adresuu musicarudolphina@bibemus.org ©©Nadace pro dějiny kultury ve střední Evropě |