|
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jméno a příjmení: Jan
Baťa Životopis:
Vystudoval hudební vědu na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v
Praze, kde také v roce 2011 získal doktorát (Hudba a hudební kultura na
Starém Městě pražském 1526–1620). Pracuje v Ústavu hudební
vědy FF UK v
Praze jako odborný asistent. Věnuje se hudební kultuře renesančních
Čech, zejména hudbě v Praze v 16. a na počátku 17. století. V Nadaci
pro dějiny kutltury ve střední Evropě pracoval na několika
individuálních projektech (GA ČR, č. 408/06/1679: Kritická edice Benešovského
kancionálu; GA ČR č. 408/09/1922: Hudební kultura Prahy 1526–1620.
Situace, prameny, instituce).
Relevantní bibliografie: 1. Kutnohorský kodex: (Praha, Národní muzeum - České muzeum hudby, sign. AZ 33). Praha: KLP, 2008. xii-xxxii, 240 s. (= Clavis monumentorum musicorum Regni Bohemiae. Series A; I). ISBN 978-80-86791-21-0. 2. Jezuité a hudební kultura předbělohorské Prahy. Glosy ke vzájemné interakci na příkladu klementinské mariánské sodality [Jesuits and Prague musical culture before the Battle of White Mountain. Remarks on a mutual interaction on the example of Marian Congregation at the Clementinum College]. In: Petronilla Cemus, ed. Bohemia Jesuitica 1556-2006, Praha 2010, s. 1003-1009. 3. Numero Arithmetico notata Series officiorum pro Choro Musico Ustensi (1588) aneb pramen polyfonie plný překvapení. In: Musicologica Istropolitana X-XI, 2011-2012, s. 45-67 (společně s Petrem Daňkem). 4. Quod non fecerunt Gothi, fecerunt Scoti aneb Dva příběhy z rudolfínské Prahy. In: Clavibus Unitis 3, 2014, s. 5-16. |
|||||||||
Své komentáře a připomínky posílejte na adresuu musicarudolphina@bibemus.org ©©Nadace pro dějiny kultury ve střední Evropě |