HLAVNÍ STRÁNKA AKTUALITY

CSS Web Menu Css3Menu.com

PROJEKTY EDIČNÍ ČINNOST BIBLIOGRAFIE DISKOGRAFIE    ODKAZY

Escriva-Llorca

Jméno a příjmení: Ferran Escrivà–Llorca
Akademické hodnosti: M.A., Ph.D.
Rok a místo narození: 1979 Oliva, Valencia, Španělsko
Mateřská instituce: Universidad Internacional de Valencia (Španělsko)

Životopis: Je odborným asistentem na Universidad Internacional de Valencia. Svůj výzkum i výuku věnuje kulturním studiím habsburské dynastie na Iberském poloostrově v raném novověku, historiografii a hudební výchově. Zaměření na šlechtický rod Borja, o němž napsal disertační práci s názvem Eruditio, Pietas et Honor: Joan de Borja i la música del seu temps (1533-1606) [Eruditio, Pietas et Honor: Don Joan de Borja a hudba jeho doby (1533-1606)], stejně jako další publikační činnost (články, kapitoly v monografiích) věnovaná hudební historiografii, moci a reprezentaci ho předurčuje k práci v několika interdisciplinárních badatelských týmech. Mezi jeho hlavní badatelská témata patří: 1) materiální kultura – inventáře a hudební knihovny v raném novověku; 2) hudební diplomacie & kulturní vztahy mezi Svatou říší římskou a Španělskem ve světle diplomatických misí; 3) rod Borja; 4) historiografie a dějiny hudby ve Španělsku. Je členem několika výzkumných týmů a edičních rad (Musica Rudolphina; IHA-UJI. Iconografía e Historia del Arte; Quadrivium. Revista de Musicologia published by AVAMUS (v letech 2015-2020 šéfredaktor); Libros de la corte. IULCE-UAM)

Relevantní bibliografie:

1) On the Trail of a Knight of Santiago: Collecting Music and Mapping Knowledge in Renaissance Europe. Music & Letters (společně s Erikou Suprií Honisch & Tess Knighton; přijato, v tisku).
2) Música y espacios acuáticos en celebraciones y festividades habsbúrguicas en la Edad Moderna. In I. Rodríguez Moya (Ed.), El Rey Festivo. Palacios, Jardines, Mares y Ríos como escenarios cortesanos (siglos XVI-XIX). València: Universitat de València, 2019, s. 81–94.
3) The Procession of the Relics of São Roque (Lisbon, 1588): A Royal Entry? In T. Knighton & A. Mazuela-Anguita (Eds.), Hearing the City in Early Modern Europe. Turnhout: Brepols, 2018, s. 229–239.
4) Conversaçiones de Música a finals del segle XVI: el cas de l’acadèmia de Joan de Borja i Castro. SCRIPTA. Revista Internacional de Literatura i Cultura Medieval i Moderna, 2017, 9(9), 312. https://doi.org/10.7203/scripta.9.10349
5) Power, erudition and musical patronage in the sixteenth century: Borja’s dynasty and the dukedom of Gandia. In T. Knighton & E. Ros-Fábregas (Eds.), New Perspectives on Early Music in Spain. Kassel: Reichenberger, 2015, s. 176–187.
6) La vida en las Descalzas Reales a través de los epistolarios de Juan de Borja (1584-1604). In J. Suárez-Pajares & M. del Sol (Eds.), Estudios. Tomás Luis de Victoria. Studiess Luis de Victoria. Studies. Madrid: ICCMU, 2013, s. 437–452.
7) La Colección Uclés: Los libros de música de un caballero de la Orden de Santiago: nuevos datos acerca de la Colección Uclés. Música. Revista Del Real Conservatorio Superior de Música de Madrid, 2012 (20), s.131–137.

Odkazy: https://ferranescrivallorca.com

Své komentáře a připomínky posílejte na adresuu musicarudolphina@bibemus.org ©©Nadace pro dějiny kultury ve střední Evropě