|
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jméno a příjmení: Peter
Martinček Životopis:
Vystudoval hudební vědu na Filozofické fakultě Univerzity Komenského v
Bratislavě (2006–2011), kde také v roce 2016 získal doktorát obhájením
témata Matthäus Apelles
von Löwenstern (1594-1648) a jeho kompozície v Levočskej a Bardejovskej
zbierke hudobnín. Od roku 2016 pedagogicky působí na VŠMU
v Bratislavě, kde vyučuje hudebněhistorické a jiné předměty (dějiny
hudby, dějiny slovenské hudby, hudební historiografie, hudební
estetika, hudební softvéry). Specializuje se na výzkum starších dějin
hudební kultury, hlavně v 17. století na dnešním území Slovenska, ale i
v širším středoevropském prostoru.
Relevantní bibliografie: 1. LÖWENSTERN Matthäus Apelles von: Lobe den Herren meine Seele, Nun danket alle Gott. Ed. Peter Ján Martinček. Bratislava: Stimul, 2019 (=Musicalia Istropolitana 5/3). 2. LÖWENSTERN Matthäus Apelles von: Zion spricht. Der Herr hat mich verlassen. Ed. Peter Ján Martinček. Bratislava: Stimul, 2015 (=Musicalia Istropolitana 5/2). 3. LÖWENSTERN Matthäus Apelles von: Alleluja. Lobet den Herren in seinem Heiligtum. Ed. Peter Ján Martinček. Bratislava: Stimul, 2012 (=Musicalia Istropolitana 5/1). 4. Intavolátori tabulatúrnych zborníkov v Levočskej zbierke hudobnín: paleografický príspevok. In: Malé osobnosti veľkých dejín – veľké osobnosti malých dejín V. Príspevky k hudobnej regionalistike. Bratislava: Slovenská muzikologická asociácia a Slovenské národné múzeum-Hudobné múzeum, 2019, s. 110–118. 5. Polychórické kompozície Matthäusa Apellesa von Löwensterna (1594-1648): Rozdiel v inštrumentálnom obsadení v skladbách zachovaných vo Vroclavských rukopisných prameňoch a v Levočskej zbierke hudobnín. In: Musicologica.eu (2/2017). |
|||||||||
Své komentáře a připomínky posílejte na adresuu musicarudolphina@bibemus.org ©©Nadace pro dějiny kultury ve střední Evropě |